کابینت مدرن چیست؟

فوریه 2, 2019 | طراحی داخلی | 0 comments

کابینت مدرن چیست؟

کابینت مدرن به طرح و سبکی از کابینت گفته می شود که فارغ از جنس و رنگ، بسیار کاربردی است و از ویژگی های اصلی آن می توان به داشتن سطوح صاف اشاره کرد. این کابینت ها نقطه مقابل کابینت های کلاسیک هستند.

 

مشخصات فنی کابینت مدرن

از مزایای این کابینت ها می توان به مناسب بودن آن با هر فضایی اشاره کرد که به همین دلیل مورد پسند اغلب افراد قرار می گیرند. این مدل از کابینت ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به ویژگی های هر یک اشاره خواهیم کرد. کابینت های مدرن و جدید را بیشتر در ترکیب رنگ های سفید و طوسی مشاهده می شود اما می توان در رنگ های متنوع تری نیز طراحی و ساخته شوند.

 

کابینت مدرن قابلیت اجرا در انواع آشپزخانه ها را داشته و سادگی کابینت مدرن حرف اول را می زند. کابینت مدرن با سبکی ساده و جادار طرفداران زیادی را جذب زیبایی خود کرده است. کابینت مدرن دارای رنگ بندی بسیار متنوع و قیمتی مقرون به صرفه تر از سبک های کلاسیک است.

در فرآیند ساخت کابینت مدرن شیشه، لمینت، چوب و فلز نقش بسیار مهمی دارند. با توجه به طراحی ساده کابینت مدرن، می توان در آشپزخانه های کلاسیک و نئوکلاسیک نیز از این سبک استفاده نمود.

ویژگی های کابینت مدرن

  • بدون اشکال هندسی پیچیده و با حداقل تزئینات
  • سادگی در طرح درب ها
  • سادگی‌ طراحی مطابق مد روز
  • سطح صاف و صیقلی
  • طراحی‌ بدون دستگیره‌ یا با دستگیره
  • دارای کشوهایی با طول زیاد
  • طراحی کابینت ها تا سقف
  • بهترین گزینه برای آشپزخانه های کوچک
  • قیمت‌ مناسب‌ نسبت به سایر مدل های کابینت
  • ایجاد شکل های هندسی در آشپزخانه با سطحی صاف و صیقلی
  • بدون هیچ گونه تاج و ستون منبت کاری شده
  • مناسب پلان آشپزخانه های با نورگیر محدود
  • تنوع بسیار بالا در متریال و رنگ های گوناگون

 

کابینت مدرن فوق برجسته (فرامید)

فرامید در واقع نام شرکت ایرانی تولید کننده کابینت های سبک فوق برجسته با الهام از برند کلیف ایتالیا می باشد که با مغزی ام دی اف و ضخامت 16 میل تولید می شود. کابینت مدرن فوق برجسته را نیز می توان به صورت کابینت مدرن دو رنگ طراحی نمود.

کابینت فرامید جزء کابینت های ام دی اف بوده که سطح آن زبر و برجسته (2 میلی متر) می باشد و با قیمت مناسب و به سبک فوق برجسته طراحی و تولید می شود. سطح مات و کدر کابینت آشپزخانه قابلیت انعکاس نور ندارد، اما همین سطح باعث می شود که روی آن خط و خش نیوفتد.

اگر به جای ورق های ام دی اف با روکش لمینت از روکش های فرامید که تنوع طرح و نقش بالایی دارند، استفاده شود، کابینت های مدرن فوق برجسته بدست می آید. این روکش ها ضخامت بالاتری نسبت به روکش لمینت دارند.

کابینت مدرن ملامینه

این کابینت ها از MDF خام با روکش ملامینه ساخته می شوند. کابینت مدرن ملامینه با مغزی نئوپان و روکش نازک و ضد خش ملامینه، جزء سبک ترین روکش ها می باشد و قابلیت طراحی به صورت دو رنگ را دارد. بهتر است از این روکش در قسمت هایی از خانه که با رطوبت در ارتباط نیستند، استفاده شود.

کابینت مدرن پلی اورتان

کابینت های مدرن پلی اورتان، کابینت هایی با مغز ام دی اف خام یا چوب هستند که با روکشی از رنگ پلی اورتان پوشانده شده اند. رنگ های پلی اورتان تنوع بالایی دارند و به شکل مات و براق قابل سفارش هستند.

کابینت مدرن های گلاس

کابینت های ام دی اف و هایگلاس هر دو از ورق های ام دی اف ساخته می شوند. تنها تفاوت در روکش آنها است. در ام دی اف از روکش ملامینه و در هایگلاس از روکش های لاک، ترموفیل یا اکریلیک، های گلاس و پلی گلاس استفاده می شود. ورق های هایگلاس ضخامت بیشتری از MDF و مقاومت و دوام بالاتری دارند.

کابینت مدرن هایگلاس دارای سطحی براق و شیشه ای مانند و مغزی ام دی اف می باشد. معمولا کابینت مدرن های گلاس را به صورت کابینت مدرن دو رنگ طراحی می کنند (یعنی ترکیب های گلاس با رنگ های دیگر).

کابینت مدرن فلزی

ا گذشت زمان کابینت های فلزی (گالوانیزه) جای خود را به کابینت های استیل دادند. کابینت های مدرن استیل در یک آشپزخانه خانگی، بخش کوچکی از کابینت ها را تشکیل می دهند (که بسیار منحصر به فرد می شود.)، زیرا استفاده بیشتر رنگ و بوی صنعتی و رستورانی دارند.

کابینت های فلزی در سبک مدرن از جنس گالوانیزه و استیل می باشند. ورق گالوانیزه بسیار ارزان بوده و امروزه چندان طرفداری ندارد. اما ورق استیل بسیار گران و بادوام است که می توان در آشپزخانه های صنعتی نیز از آن استفاده نمود.

کابینت مدرن انزو

 

کابینت های انزو جز کابینت های نئو کلاسیک هستند. در واقع کابینت های انزو الهام گرفته از کابینت های طرح انزو، مدل تولید شرکت زنتیک (Zentique) ایتالیا می باشد که نمونه آن توسط سایر کابینت ساز ها تولید می شود. از مشخصه های اصلی این کابینت ها، می توان به ضخامت بالای درب های آن و رنگ پولیشی (براق) اشاره کرد. البته با دیگر روکش ها هم می توان این سبک را تولید نمود.

کابینت مدرن انزو بسیار براق و درخشنده و شفاف است و ساخت آن به فضایی ایزوله و دستگاه های حرفه ای نیاز دارد. بنابراین قیمت بالایی دارد.

کابینت مدرن ممبران

کابینت های ممبران از ام دی اف خام با روکش PVC بسیار مقاوم و با کیفیت و به صورت ساده و بدون حکاکی و منبت کاری ساخته می شوند.

کابینت مدرن وکیوم

کابینت های مدرن وکیوم کابینت هایی از جنس MDF هستند که روکش PVC بر روی آنها وکیوم شده است. این کابینت ها مشابه کابینت های ممبران هستند و تنها تفاوت آنها در دستگاه مورد استفاده برای روکش کردن PVC می باشد.

زمانی که روکش پی وی سی روی ورق ام دی اف وکیوم می شود، به این روکش وکیوم نیز گفته می شود.

آدرس

آدرس» تهران“ اسلامشهر “خ شهدا “خ نبوت كوچه 2 پ 16

ساعت کاری

همه روزه:  10:00 الی 22:00

Email

info@unickan.com